https://padlet.com/alinabalan947/94rg32adrynncjvf

Ziua Internațională a Cărții se sărbătorește anual pe data de 23 aprilie și este organizată de UNESCO în scopul promovării lecturii, publicării și a drepturilor de autor.

Prima manifestare de acest gen s-a desfășurat în 1995. 23 aprilie marchează trecerea în eternitate a doi titani ai literaturii universale: William Shakespeare și Miguel de Cervantes, precum și a altor scriitori: scriitorul peruan Inca Garcilaso de la Vega (1616), poetul englez William Wordsworth (1850), scriitorul francez Jules Barbey d’Aurevilly (1889) și poetul englez Rupert Brooke (1915).

În contextul pandemiei, inspirați de apelul ANPRO de a sărbători ZIUA CĂRȚII, altfel decât „didactic” sau „moralist”, un grup de elevi români socolescieni, alături de colegii lor slovaci și armeni coordonați de către profesorii colaboratori din cadrul programului internațional TED Alumni 2020, desfășurat  de către Universitatea din Illinois, SUA (program de formare continuă pentru profesori ce promovează schimbul de bune practici), au fost implicați  în acest proiect de promovare a  binefacerilor lecturii, a culturii, a  „neoteniei” spirituale.

Utilizând noile tehnologii, mai ales aplicația Padlet, elevii au fost solicitați să își amintească care este cartea ce ocupă  un  loc aparte în sufletul lor, să o recomande  colegilor ,încărcând prima copertă a  cărții, alături de  citatul  „spoiler”/ conținutul prezentat succint : „Postati în panoul virtual PADLET coperta unei cărți citite care v-a marcat. Selectați,de asemenea, un fragment reprezentativ de circa 10 rânduri (fragment scris sau audio)”. …

Pornind de la cărțile menționate de participanți, am realizat un top al preferințelor. Printre cărțile/autorii menționați figurează: M .Eminescu, M. Eliade, M.Preda, F. Dostoievski, M .Zusak, J.K. Rowling, Lois Lowry, A.  Exupéry,William Golding, Robert T.Kiyosaki, Dionysios Farasiotis, J.D.Salinger ș.a.

Din sfiala  aproape sacră cu care elevii au răspuns apelului, am  înțeles că numai împreună, într-un permanent dialog intergenerațional, putem deveni mai buni, poate un pic mai înțelepți, învățând lecția acceptării, a  speranței, trăind într-o lume care se construiește permanent pe fundamente mai puțin „distopice”, în acord cu principii universal valabile.

Elevii de la Liceul Tehnologic Toma Socolescu, Ploiești,

 coord. Alina Bălan