Călătoriile de studiu ale ucenicilor  solomonari în căutarea celei mai bune dintre școlile posibile

 

Vă propunem să faceți cu ajutorul instrumentelor digitale de azi o călătorie prin sistemele de educație ale trecutului și prezentului și să vă imaginați școala viitorului.

„Nu pentru școală, ci pentru viață învățăm/Non scholae sed vitae discimus.” (Seneca)

„Școala face omul om și altoiul, pomul pom.” (proverb)

„Lumea nu este decât o şcoală pentru întrebări.” (Michel de Montaigne)

„Toată viața este o școală” (Jan Amos Comenius)

„Fără şcoală să nu aştepte nimeni nici părinţi buni, nici fii buni, şi prin urmare nici stat bine organizat şi bine cârmuit şi păstorit.” (Ion Heliade Rădulescu)

„Menirea firească a școlii nu e să dea invățătură, ci să deștepte cultivând destoinicirile intelectuale în inima copilului, trebuința de a învăța toată viața.” (Ioan Slavici)

„Şcoala cea mai bună e aceea în care înveţi înainte de toate a învăţa.” (Nicolae Iorga)

„Şcoala trebuie să urmărească tot timpul că tânărul să părăsească băncile ei nu ca specialist, ci ca o personalitate armonioasă.” (Albert Einstein)

„Obiectivul educaţiei este să îi înveţe pe copii să gândească, şi nu la ce să se gândească.” (John Dewey)

Afirmaţia mea este că în zilele noastre creativitatea este la fel de importantă în educaţie precum știința de carte.” (Ken Robinson)

ȘCOALA DE LECTURĂ

Cercul de lectură și scriere creativă Cetatea Lecturii Colegiul Național Gheorghe Lazăr, Sibiu Elevi: Sebastian Caminschi, Anisia Oncioiu; coord. Marcela Ciobănuc Instituții partenere: Asociația Profesorilor de Limba și Literatura Română ANPRO, Programul „Cercuri de...

citește mai mult

PADLETUL BIBLIOAVENTURIERILOR

Cercul de lectură și scriere creativă Biblioaventura Colegiul Economic Virgil Madgearu, Galați Elevi: Anaice Baston, Ștefan  Găină; coord Stoica Simona Scop: Promovarea lecturii prin activități formale și fonformale Obiective: Stimularea creativității în cadrul unor...

citește mai mult

LECTURI PARALELE. DE LA UN PROIECT LA ALTELE

Liceul Internațional IOANID, București Elevi: 125 de elevi, clasele V-VIII Coordonatori: Iuliana Crînguș, Ruxandra Coman, Natașa-Delia Maier ARGUMENT: Implicarea Liceului Internațional IOANID vine pe fondul parteneriatului preexistent cu Asociația Națională a...

citește mai mult

ALBASTRU. LECTURI PARALELE

Proiect premiat la concursul Lecturi paralele, decembrie 2020 Cercul transdisciplinar de lectură al adolescenților împătimiți de călătorii Colegiul Național Moise Nicoară, Arad elevi: Dragoș Grigore-Șerban, Eva Morusi, Norbert Boka, Ada Chiș-Cohan, Jesyca Nikola,...

citește mai mult

COROLE DE MINUNI, DINCOLO DE SPAȚIU ȘI DE TIMP

Proiect martie-iunie 2021 Clubul de lectură și scriere creativă Călătorii Școala Gimnazială Nr. 2 Diaconu Coresi, Brașov coordonator: Violeta Daniela Nedelcu Scopul. Răspunzând provocării lansate de „Lecturiada 2021”, proiectul „A fi – Corole de minuni dincolo de...

citește mai mult

CĂLĂTORII PANDEMICE…

Cercul de lectură: „O CARTE, VĂ ROG!” Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân, Rm. Vâlcea elevi: Yasmine Bîldea, Yanis Ciobanu, Iulia Popescu, Daniela Giuran, Ana Georgescu, Cristiana Brînzan, Daria Ghica, Rianna Zaharia-Sindie, Darius Munteanu; coord. Oprea Geanina...

citește mai mult