Fiecare elev va participa la Școala Solomonarilor împreună cu consilierul său de lectură. În cazul Digiportofoliilor, pentru că sunt activitățile cercului, vor participa câte doi elevi împreună cu un consilier. Primele 50 de povestiri selectate vor fi publicate într-un volum onlinecu ISBN. Termenul pentru depunerea digiproiectelor, povestirilor și digiportofoliilor este 30 iunie 2020. Elevii care concurează la secțiunea Cărți de top pot posta recenzii/cronici până în 30 iulie. Pentru mai multe informații vă recomandăm să citiți regulamentul de pe site-ul Lecturiadei 2020.Dar nu este rău să vedeți ce au mai făcut și alții.
O idee de închiriat de la Delia Maier sau de ce crede ea ca profesoară și de ce cred copiii de la Școala IOANID din București că pregătirea pentru ADMITERE la Școala Solomonarilor = RECAPITULARE de sfârșit de an: „Se ia un rucsac. Neapărat călător. Eventual cu dovezi incontestabile, cât mai colorate. Cu sau fără fețe, cu sau fără peisaje. Prin colțuri de lume, de școală, de poveste… Se transformă în ce vreți voi. E important să fie un rucsac călător. Prins asupra faptului. Dacă se poate, recidivist. Acordați-i importanță, invitați-l la ore în această perioadă. Vă va fi partener de nădejde pentru destul de multă vreme. Și îl veți pune destul de serios la treabă. Iată avatarurile sub care a fost prezent de la 15 mai încoace „inculpatul” negru cu alb, care a prins un Sziget Festival și boarea de midii de pe străduțele medievale din Montpellier.
1 – pretext, punct de acces în unitatea de învățare; e din cauză că s-a împrietenit cu Google Classroom și Google Meet
2- pretext narativ, pentru structurarea narațiunii (non)ficționale (episodul 2 al prieteșugului cu postările din Classroom)
3-pretext confesiv, pentru că s-a împrietenit la cataramă (și la torți, și la bretele) cu o resursă Wordwall
4-instrument de recapitulare (semantică și lexic: câmpuri și rețele, sinonimie, antonimie)
5 – pretext de scriitură personală – i se trage de la o camaraderie cu MindMup, Coggle și Miro ( a generat vreo 20 de povești, în diverse stadii, din care vreo 10 relativ articulate, încheiate, numai bune de pregătit pentru călătoria Lecturiadei).
Astăzi și în serile ce vor urma am să mă străduiesc să vorbesc despre avatarurile și peregrinările rucsacului călător prin ultima unitate de învățare și recapitulările glumețe la clasa a V-a. Prima întâlnire: ora de lectură (opțional LAV) din 14 mai, când rucsacul a devenit aliatul meu în a convinge copii deja cam obosiți că merită să ne îmbarcăm în călătoria spre ultima unitate de învățare (în versiunea ART, manualul pune la dispoziție niște concepte-aliați de studiat: textul narativ nonliterar, jurnalul, proiecte de interculturalitate legate de identitatea națională și de imaginea domnitorilor în istorie, istoria cărții și a tipăriturilor, ilustrarea textelor descriptive spre ailustrarea textelor descriptive spre a le transforma în text multimodal și structura și punctuația enunțurilor. O grămadă de semințe din care să răsară frumos, în chip de produs final, o poveste).”
https://padlet.com/getagrivei/l2gigr7h9ivgxg4y?fbclid=IwAR3tIfHo4bSG2yiS70dqp0qaoSBcdPXyK7BAUDG3hL8ZuUN6-nhU3VWV-ns
Aveți un pic de răbdare până se încarcă. Aceasta este o postare mai veche de o lună a elevilor cercului „Lectură, Cultură, Cuvânt” de la Tg. Jiu. Dacă o veti deschide veți vedea o ingenioasă idee de a înlocui blogul cu un padlet.. Cei de la Tg. Jiu au luat modelul celor de la Arad din „Cercul celor împătimiți de călatorii”. Și de vreme ce ideile circulă, poate încercați și voi. Iar dacă tot am vorbit de cei de la Arad poate doriți săvedeți un video. După cum spune consiliera de lectură, Camelia Circa-Chirilă „Norbi și-a invitat și câțiva colegi de clasă în cadrul cercului de lectură online și a început să realizeze veritabile booktrailere. Vă invit să îl descoperiți pe acest cititor pasionat și sufletist.
Comentarii recente