2024. COLECȚII ȘI COLECȚIONARI
2024. COLECȚII ȘI COLECȚIONARI
„Am avut în vedere, din capul locului, că trebuie să ne asumăm o schimbare de generație – copiii cărora ne adresăm acum nu mai aparțin Generației Z, ci sunt preponderent aceia ai Generației Alfa, cei mai vârstnici dintre ei fiind în clasa a șaptea, deja. Ca atare, ne-am confruntat pentru prima dată cu coexistența, pe parcursul unui an întreg de evenimente culturale, digiproiecte și participări la construcția unor discursuri identitare a două generații, între care fractura este atât de clară, încât nu se mai poate asigura cu ușurință coeziunea identitară, co-construcția unui proiect închegat în jurul unei singure idei. De aici, de la fragmentarea generației și noile provocări aduse de Gen Alpha (foarte vizuali, multitasking, copiii I pad/copiii tabletă, conectați digital aproape permanent, copiii multidevice, information skimmeri – cititori eferenți în detrimentul practicilor de lectură inferente), a plecat ideea de a încerca să descoperim cum se mai pot atrage și implica elevii în activități suplimentare/ alternative la parcursul curricular, în contextul vitalității lor sociale reduse și al conectivității lor digitale mult sporite.
Așadar, având în vedere faptul că în fiecare an vizăm măcar o activitate care să implice întreaga instituție și, totodată, alinierea la calendarul de digievenimente al Lecturiadei pentru 2024, ne-am asumat premisa că elevii claselor a cincea și a șasea sunt dificil de implicat în proiecte de substanță, au tendința de a rezolva sau de a participa doar la proiectele al căror rezultat este imediat, sesizabil, palpabil și, cel mai adesea, „personalizat” (în sensul că aleg sau nu să adere la o idee sau o prezintă în alt context și în alte înconjurări decât ne-am fi așteptat).
Sarcina, până la urmă, a fost, pentru noi, să catalogăm și să inventariem, lăsând mână cât mai liberă copiilor, pentru a învăța despre ei, despre modul lor de a coopera. Nu știm încă dacă am construit împreună o galerie sau un muzeu al nostru experiențial sau o expoziție, dar avem un catalog postfactum care inventariază intenții, obiective, experiențe, așa cum au fost.”
Din Cuvântul introductiv al (digi)portofoliului Catalog cultural IOANID
TRIBULINZII. JURNAL DE BORD
TRIBULINZII. JURNAL DE BORD Clasa a IX-a D Liceul Teoretic Nichita Stănescu, București Elevi: David Cosmin Drumea, Vlad Mihai Grigore Coord:. Niculina Chiper Acțiunile noastre de recuperare a valorilor naționale au avut la bază un proiect educațional intitulat „Timp...
citește mai multPORTATIVUL VALORILOR NAȚIONALE
PORTATIVUL VALORILOR NAȚIONALE Cercul Ritmurile lecturii Colegiul National G. Ibrăileanu, Iași Elevi: Daria Achiței, Alice Alexandra Cozma, Bogdan Marinescu, Maria Staverescu Coord.: Cristina Chiprian Acțiunile noastre de recuperare a valorilor naționale au avut la...
citește mai multINTELECTURIȘTII ÎN DIALOG CU ȘCOALA DE IERI
INTELECTURIȘTII ÎN DIALOG CU ȘCOALA DE IERI Cercul de lectură Intelecturiștii Liceul Teoretic Gelu Voievod, Gilău, jud. Cluj Elevi: Giulia Maria Pașcalău, Tinea Teodora Nagy Coord.: Cristina-Maria Handru, Anca Sfârlea De cele mai multe ori, școala, privită prin ochii...
citește mai multCOLECŢIONAR DE VALORI LOCALE ŞI NAŢIONALE
"COLECŢIONAR DE VALORI LOCALE ŞI NAŢIONALE” Cercul din Lecturi deschise/Astre a(l)bAstre Elevi: Lorena Bogan, Maria Irina Rusu Coord.: Inga Rusu Patrimoniul valoric naţional trebuie (re)actualizat şi transmis din generaţie în generaţie prin procesul educaţional....
citește mai multCOLECȚIE DE DESCRIERI
COLECȚIE DE DESCRIERI (de animale, obiecte, locuri reale și imaginare) Cercul Unde fugim de-acasă? Școala Gimnazială nr. 7, Botoșani Elevi: Mihai Carcea, Maria Plugariu Portofoliul Cititorii scriitori cuprinde rezultate și produse obținute sau realizate de elevi în...
citește mai multCATALOG CULTURAL IOANID
CATALOG CULTURAL IOANID Ordinul cultural IOANID Liceul Internațional IOANID, București Elevi: Mara Alexandra Grozavu, Petru Ștefan Onogea, Crișan Ștefănescu Coord.: Natașa-Delia Maier Având în vedere faptul că în fiecare an vizăm măcar o activitate care să implice...
citește mai mult