DIGIEVENIMENTE 2023

Vezi regulamentul

[…] „II. Competențe generale și specifice
(adaptate după cele din manualul de Limba și literatura română, clasa a VII-a, editura Art Klett: U1 Călătorie în necunoscut, deoarece este prima dată când încerc un astfel de proiect; U2 Aproape de ceilalți, deoarece vom lucra și în echipă la cerc; U3 Harta sentimentelor, căci multe se vor interioriza/exterioriza în diverse moduri; U4 Granițe între lumi, pe cele dintre chimie și literatură le vom trece fără vamă; U5 Lumea pe scenă, personajele vor evolua pe scena tabeului periodic; U6 Cunoașterea de sine, deoarece alegerea personajelor dovedește cultura proprie și atitudinile față de lectură)
1. Participarea la diverse interacțiuni verbale (cu mine însumi mai ales, cu colegii, cu profesoarele de română și de chimie) în diverse situații de comunicare: prezentare, analizare, sintetizare de informații relevante, utilizând strategii de negociere, concesii)
2. Receptarea textelor scrise de diverse tipuri (din literatura română sau universală și din chimie), comparând informațiile, în funcție de scopul lecturii și dezvoltând competențele prin diversificarea activităților consacrate cărții
3. Realizarea unui tabel și redactarea unui text explicativ discontinuu, cu structuri adecvate intenției de comunicare, utilizând diverse surse/resurse pentru realizarea unor produse originale
4. Utilizarea corectă, adecvată și eficientă a limbii române/engleze/franceze/germane în procesul de comunicare orală sau scrisă
5. Exprimarea identității lingvistice și culturale proprii în contextul cerchist ÎN-SEMNĂRI și al Lecturiadei 2023

III. Obiectivele
– să identific/identificăm grupele principale și cele secundare ale elementelor chimice;
– să prezint/prezentăm caracteristicile elementelor din grupele principale;
– să găsesc/găsim personaje literare corespunzătoare elementelor chimice alese;
– să realizez/realizăm legenda tabelului, cu explicații;
– să scriu/scriem un proiect original.”

Din (digi)proiectul „Tabelul personajelor”

CARAGIALE CITEȘTE!

CARAGIALE CITEȘTE! Școala Gimnazială I.L. Caragiale, Sibiu Elevi: Carolina CristinaMitea, David Huminic, Ana Sofia Lașiță Ștefania Muntean Coord. Denisa-Maria Bâlc De-a lungul anului școlar, am întreprins un periplu amplu prin lumea plină de mister a lecturii. În...

citește mai mult

BOOKVIAL ‒ UN ITINERAR METAMORFIC

BOOKVIAL ‒ UN ITINERAR METAMORFIC Cercul Cetatea lecturii, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, Sibiu Elevi: Sebastian Caminschi, Alexia Ciobănuc, Ariana Isdrăilă, Ioana Pândaru, Andreea Teleșpan, Claudia Teleșpan Coord. Marcela Ciobănuc Proiectul. derulat pe parcursul...

citește mai mult

MEMORIA LECTURILOR

MEMORIA LECTURILOR Școala Gimnazială D.D. Pătrășcanu Tomești, jud. Iași Elevi: Ilona Scoică + 75 de elevi Coord. Oana Iloae Lecturiada a fost o mare provocare pentru mine și m-am străduit să îi implic pe toți elevii mei în activitățile propuse. Am considerat că...

citește mai mult

LECTURACOOL

LECTURACOOL Ordinul cititorilor IOANID, Liceul Internațional IOANID",București Elevi: Mara Grozavu Coord. Natașa-Delia Maier Comunitatea de cititori ai Liceului Internațional IOANID a început călătoria anuală printre lumile de carte pornind de la experiența Școlii...

citește mai mult

ÎNSETAȚI DE FRUMUSEȚE

ÎNSETAȚI DE FRUMUSEȚE Clubul de lectură și scriere creativă Călătorii Școala Gimnazială Nr. 2 Diaconu Coresi, Brașov Elevi: Antonia Popa, Oana Tancău Coord. Violeta Daniela Nedelcu Răspunzând provocării lansate de „Lecturiada 2023”, proiectul desfășurat între lunile...

citește mai mult
  • 20 de scriitori au scris câte o povestire
  • 100 de ucenici solomonari, juniori și seniori, au fost primii cititori și ilustratori ai celor 20 de povestiri.