JOCURI DE UCENICI
Tema concursului din anul acesta a fost „Jocuri de ucenici”. Nu am fixat niciun fel de reguli pentru jocul „de-a scrierea”, în afara citării „Nevoii a șasea a educației” (Solomon Marcus, „10 nevoi de care educația ar trebui să țină seama”). De aici diversitatea de abordări din textele concurenților. De la povestiri hazlii, în care ficțiunea se întrepătrunde cu autoficțiunea, până la relatări detaliate de reguli în cazul unor jocuri individuale sau de echipă; de la jocuri în aer liber până la cele pe calculator de construcție sau de imaginație. De la tatonări mai mult sau mai puțin timide de intrare prin joc într-o lume ireală, până la „deturnarea” jocului înspre alte scopuri – de pildă, organizarea unui concurs mondial „de-a v-ați ascunselea” în care miza sunt cărțile ce nu trebuie numai găsite, ci și citite sau șotronul, jucat ca posibilitate de a călători în timp de niște copii cam ștrengari care, după experiențe mai mult sau mai puțin plăcute, învață să respecte regulile. Iar cel mai grozav concurs este cel de inventare de jocuri. Nu lipsesc nici textele care problematizează jocul dragostei, descoperirea plăcerii cunoașterii − de sine sau a celorlalți −, trecerea de la o vârstă la alta. Nu lipsește nici „învățătura”, sintetizată uneori într-o concluzie școlărească, alteori implicită într-o narațiune mai rafinată.
Vă invităm să vă alăturați autorilor aceastei cărți, participând la concursul de
INVENTARE DE JOCURI.